perjantai 28. kesäkuuta 2013

Kreikkalainen juhannus ja synttärit!

Huhuhu, ei oo tännekkää taas joutanu/jaksanu/viittiny/kyenny kirjotteleen pitkään aikaan... Vedetään nyt sitten siis tähän väliin semmonen mahollisimman tiivis paketti juhannuksen tohinoista ja omista synttäreistä, jotka kivasti ajottuu just juhannuksen kupeeseen...:)

Mulle juhannus on aina ollu todella tärkeä ja suuri juhla, koska meidän suvussa se on tarkoittanut mummolaan Yli-Iihin menoa, rentoa ja mukavaa yhdessäoloa, kesästä nauttimista, ja paljon hyvää ruokaa. Aikuisiällä on tullut pari juhannusta vietettyä muuallakin, mutta Yli-Iistä ehti muodostua perinteinen juhannuksen viettopaikka, vaikka seurue tuppasikin vaihtumaan joka vuosi :P

Nyt kuitenkin - jo useita kuukausia sitten - tajusin viettäväni tämän juhannuksen Kreikassa. Mitä ihmettä...? Tunteet oli hyvin sekalaiset, väliin mietin sitäkin että tulisin juhannukseksi Suomeen ja sitten taas takaisin Kreikkaan, mutta loppujen lopulta päätin vain pysyä täällä. Totesin, että jos yhden juhannuksen 25:n vuoden välein viettää Rodoksella, niin ei se nyt kovin pahakaan voi olla! Jäin siis mielenkiinnolla odottelemaan mitä juhannus toisi tullessaan tällä puolen maailmaa ^_____^

Erilainen juhannus 2013

No, juhannus toi sitten tullessaan Mega Party Boat bileet!
Tämmösenä suurisuisena, yliaktiivisena ja puheliaana likkana oon tutustunu täällä Kreikassa ollessa moneen moneen uuteen ihmiseen, jonka myötä jotenkin satuin kaverustumaan myös muutaman brittiläisen kans. Kyseiset britit pyörittää kesäisin täällä Rodoksella Mega Party Boattia, joka siis nimensä verosesti on bilelaiva. Kuulostaako hyvältä? Niin minustakin! Jaa että sattuu seilaamaan just juhannuksena? Meikä on messissä!


Tässä ylläolevassa videossa vähän Party Boatin fiiliksiä ja meininkejä, mutta ikävä kyllä tää video ei oo nyt tältä juhannukselta. Kyselin kyllä paatin omistajilta josko ne vois ladata tänä juhannuksena kuvatun videon Youtubeen (pyörii tällä hetkellä vain meidän baarin seinillä screeneillä) niin saisin tosi kivan muiston tästä jussista :) Ja niin, oli muuten super kivaa! Todellakin kannatti viettää (ainakin) yksi juhannus Kreikassa, kyl tämä pesi Yli-Iin mennen tullen! Yli-Iitä kuitenkaan suuremmin väheksymättä :D


Tämä juhannus oli poikkeuksellinen senkin takia, etten ollu pelti kiinni. Normaalisti mun juhannukseen on kuulunu perinteikkäiseen suomalaiseen tapaan alkoholin rankka kittaaminen kaksin käsin läpi yön, mutta Party Boatilla olin selvinpäin ja yöksi menin töihin! Ja siltikin oli niin hauskaa ettei ikinä :P Part boatilla pojat ampu kyllä shottejä suuhun vesipistooleilla, mutta täällä käytetään paljon ns. mehushotteja (laimennettuja, siis) joten eipä tuo ehtiny päähän ees kilistä.


Juhannuspäivään sisältyi siis jahtilaivalla seilaamista, täydellinen sää, hyvä DJ, tanssimista, uimista, snorklaamista, ystäviä... Kerrassaan onnistunut reissu siis! Tänne täytyy mennä kyllä uudestaankin, ja jos joku tulee kesällä Roodokselle lomalle, niin Mega Party Boat on kyllä ehdottomasti käymisen arvoinen kokemus!! Sopii myös niille, jotka ei jaksa bilettää aamusta iltaan (kuten minä...) sillä botskilla voi nauttia ihan vaan säästä, maisemista, hyvästä seurasta, ja rentoutua... Nauttia elämästä! Sitä mä tein, mutta itelläni toimintatapoihin kuuluu myös se armoton tanssiminen... Taitaa rytmi kulkea veressä tai jotain, kun kroppa alkaa automaattisesti liikkumaan musiikin tahdissa :)


Niin, kuten mainitsinkin, mulla oli juhannuksena myös töitä. Party Boatin jälkeen oli suihkun ja päiväunien vuoro, ja sitten töihin lompsis. Jossain aiemmassa blogipäivityksessäni kirjoittelinkin, et mulle tarjottiin baarista töitä. No, tämä kyseinen työpaikka meni nenän edestä, nimittäin tuohon aikaan olin vielä niin kiireinen kouluhommieni kanssa, etten voinut aloittaa töitä saman tien. Pari viikkoa myöhemmin, kun menin kyselemään töistä, niin mulle sanottiin, ettei enää olekaan työntekijälle tarvetta. Toki ymmärrän tämän, tottakai palkataan semmonen henkilö joka voi alottaa työt heti, joten meikä jäi siinä vaiheessa nuolemaan näppejäni. Ne nimittäin kastuivat niistä shoteista, jotka baarimikko sattu siinä sivussa tarjoamaan mulle ja kaverilleni. ;))

No, eipä siinä kauaa mennyt, kun olin viettämässä iltaa vakkaripaikassani Big Brother Barissa (linkki), ja baarin omistaja tarjos mulle töitä tanssijana. Minähän kysyin, että anteeksi mitä? "Joojoo, tuu töihin tanssijaksi". No tottakai minä siinä 'pienessä sievässä' innostuin ajatuksesta ihan hiiteen asti, ja lupasin tulla töihin kunhan saan kouluhommat tehtyä pois alta. Seuraavana aamuna kuitenkin mieli oli ihan toista maata, ja totesin että emmä hitto mikskää tanssijaksi ole menossa, lol... Mutta tämän jälkeenkin pariin otteeseen kun näin baarin omistajaa, ja hän kyseli milloin aloitan työt tanssijana, niin totesin että hitto viekööt. Tottakai mä tuun tanssijaksi! Kuulostaa uudelta mielenkiintoiselta kokemukselta, ja juuri niitä etsin elämässäni!

Olen siis nyt töissä Big Brother Barissa tanssijana :D Mun työnkuvaan kuuluu asiakkaiden kanssa jutteleminen, tanssilattialla pyörähtely, ja pöydillä tanssiminen. Juoda saan ilmaiseksi, mutta kohtuudella. Toisinsanoen mun työni on armoton bilettäminen. Ja mulle maksetaan siitä! Kelpaa!! :D

Työkaveri // Vähän erilainen työpaikka!

No, töistä lupaan jorista myöhemmin lisää, koska mullahan piti kirjottaa tähän nyt vaan semmonen tiivis paketti juhannuksesta ja omista synttäreistä... Jälleen kerran täytyy todeta, etten osaa selittää mitään lyhyesti :)

Synttärit mulla oli siis 25.6 ja täytin vieläpä sopivasti 25-vuotta, jee! Olo on kyllä edelleenki ku teini-ikäsellä, joten vanhaksi en voi väittää itteeni edelleenkään. Ekat rypyt kyllä otsasta tuli bongattua muutama viikko takaperin, jotka tietenkin järkytti mua melko paljon... Joten ostoslistalla on sitten ryppyvoide heti Suomeen palattua! :D Synttärit osui tällä kertaa tiistaille, mutta juhlin niitä jo maanantai-iltana siinä töiden teon (=bilettämisen) ohessa, ja työvuoroni päätyttyä klo 3 aamuyöllä suuntasimme kreikkalaisporukan kanssa jatkamaan yötä muihin clubeihin. Tiistaina, eli itse synttäripäivänä, otin sitten iisisti ja keskityin vain rentoutumiseen.

Halusin tehdä synttärinäni jotain erikoista, joten marssin rantaan Water Sports kojulle ja lähdin kokeilemaan paraseilingiä. Ootteko koskaan kuullu tämmösestä...? No en minäkään, mut nytpä kävin kokeilemassa!

It's my birthday!!!



Kuvat oikeastaan kertovat kaiken oleellisen, joten totean vain, että olihan tuo aivan mieletöntä. Aluksi omaa vuoroani odotellessani sydän hakkasi ja kädet vähän tärisi, mutta samalla hetkellä kun varjo nousi ilmaan, niin ei pelottanut enää ollenkaan. Maisemat olivat henkeäsalpaavat, ja tää oli aivan ehdottomasti yks mun Kreikkaelämän kohokohdista. Otettiimpa tästä videotakin todistusmateriaaliksi, ja videon voi katsoa täältä: Parasailing . Suosittelen kaikille, joilla ei oo korkean paikan kammoa! Ahh <3

Paraseilingin lisäksi syntymäpäivänäni söin hyvin, herkuttelin, ja kävin kokovartalohieronnassa. Illan päätin rauhallisesti hyvän elokuvan katsomiseen, joten kyllä tuli tänä vuonna hyvinkin poikkeukselliset juhannukset ja synttärit mun kohdalle. Vaan kyllähän minä nautin :)

Nyt on 10 kuukautta takana Kreikkaelämää, ja Suomi kutsuu noin 2,5 viikon päästä... Huhhuh ei tätä voi todeksi uskoa. Aika on kuitenkin mennyt loppujen lopuksi todella nopeaa, ja tuntuu haikealta jo nyt koko ajatus Suomeen paluusta... Saapa nähä pääseekö itku, ja jos pääsee niin voin vannoa, ettei se ainakaan ilosta tule! Ei siis auta kuin pyrkiä nauttimaan loppuajasta täällä, ja lohduttautua sillä ajatuksella, että voihan tänne palata aina uudestaan... Ja varmasti muuten palaankin.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti